7 nejlepších cviků pro štíhlé a krásné nohy: farmářská chůze (farmer's walk on toes)

cvičení & hubnutí

Toužíte po vypracovaných nohách, potřebujete trochu zpevnit stehna a vytvarovat zadek, ale nechcete trávit hodiny v posilovně nebo "fitku"? Nevadí, tyhle cviky můžete klidně dělat i doma v obýváku. Zkuste to!

Dřepy nemá nikdo rád :-) Předchozí dva cviky, tedy dřepy na jedné noze a dřepy do výpadu vás proto možná moc nezaujaly nebo vám přišly těžké… Zato ten dnešní cvik budete milovat! Nic jednoduššího už totiž není.

Farmářská chůze je silový cvik pro strongmany, který vám dokáže velmi rychle posílit ruce, záda a ramena. Proč o něm tedy psát v seriálu o cvičení pro krásné nohy? Protože ho stačí jen lehce upravit právě k tomuto účelu a vznikne farmářská chůze po špičkách (farmer’s walk on toes).

Klasická farmářská chůze spočívá v tom, že do každé ruky vezmete co nejtěžší břemeno (činku, kettleball nebo třeba kufr plný cihel - vážně!) a pak jdete s rukama podél těla plynule a vzpřímeně tak dlouho, jak dokážete. Nám budou úplně stačit jednoruční činky těžké 2-5 kilogramů.

Obyčejná chůze by v tomhle případě byla celkem k ničemu, je tedy potřeba chodit po špičkách. Tím zatížíte svaly na nohou takovým způsobem, že budete posilovat a tvarovat nejen zadek, kvadricepsy a hamstringy (přední a zadní strany stehen), ale také lýtka. Všechno to, co je důležité!

Jednoduše vypadající, ale skvěle fungující fitness finišer se hodí na úplné zakončení série cviků na nohy. Ze začátku se zkuste procházet minutu, klidně sem a tam nebo pořád dokola, to by mělo odpovídat vzdálenosti asi 150 metrů. Když budete mít pocit, že ještě můžete, přidejte si trochu zátěž.

Příště nás čekají výpady vzad se závažím (reverse dumbbell lunges)!

Farmářská chůze (farmer's walk) - cviky pro štíhlé a krásné nohy